Мъгливо утро край Широка поляна

Тази година все още не бях се събуждала край язовир Широка поляна. А лятото се изнизваше. Синоптиците обещаваха летни температури през уикенда и в събота по обяд вече бях готова за път. Пловдив – Пещера – Батак и преди язовир Батак отбивам за Доспат и се потапям в красотата на планината. Минавам стената на язовир Голям Беглик и нещо ме жегва в сърцето. Ами Синия залив? Няма ли да го видя тази година? Няма начин да го пропусна когато съм толкова близо. Паркирам при отбивката за местност Чатъма и тръгвам пеша по черния път към залива. Уж набързо, само да го снимам и пренебрегвайки тъмните облаци, оставям раницата с екипировката в колата. Задъхана стигам до залива – мрачен и пуст. Вдигнали са се палатките, само малко боклук и ето ги първите капки.

Спринтирам обратно. Над мене вали и трещи. Притъмнява и при първа възможност се спускам до язовира, за да го снимам. То мокър от дъжд вече не се бои.

Изваля се след час, а аз съхна в колата, пътувайки за язовир Широка поляна. Там има още живот – кемпери, каравани, палатки, гъбари и рибари. Паркирам сред първите. Бях решила да спя в колата, та имах достатъчно време да почета книга до залеза.

Въдиците край мен също очакваха. По чудо успях да се порадвам, и на огъня, и на скарата. Легнах си под звуците на радио Хоризонт, идващи от съседния лагер и се събудих с тях.

А тази гледка ме накара да изляза от колата и да се разходя в очакване на изгрева. Нощта беше учудващо топла. Леките изпаренията от водата се смесваха с мъглата и обгръщаха в загадъчност до болка познатите ми брегове.

Въдиците отново бдяха на поста си, докато собствениците им още се излежаваха в пухените си спални чували.



Обходих полуострова в очакване на слънцето, но уви, трябваше доста да се омокря докато то най-сетне се издигна достатъчно високо, за да пробие мъглата.


И няколко мига след това вече нищо не беше същото...


Коментари

  1. За пореден път се доказа, че умееш и да снимаш и да разказваш... Благодаря

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

От село Чала до връх Виденица (1652 м)

От село Мостово до Кръстова гора

До Караджов камък

Баташки Снежник (2082 м)

Родопска приказка в Осиково

Червената стена (1501 м)

Три могили - Бор - Изворово

Мумджидам

Голяма Сюткя (2186 м)

До язовир Домлян и назад