До Караджов камък


Обичам обиколните маршрути и от светия триъгълник Белинташ - Кръстова гора - Караджов камък, ми липсваше последната точка. Исках за компенсация в един ден да го обходя. Избрах да тръгна от село Мостово, до което се достига по тесен асфалтов път, отбивайки се след с. Червен от главен път Асеновград - Кърджали. Оставям колата в центъра на селото и поемам към каптажа откъдето тръгва пътеката. Времето е облачно с обещания за дъжд и мрачни снимки, но е свежо и пролетно.

Пътеката вие край рекичката и след 20-тина минути започва стръмно изкачване. 

Когато стигам до чешмата, спирам да се освежа. Остават още 15-тина минути катерене до разклона за Кръстова гора, минавайки край аязмо "Очното".

От този разклон, в дясно се стига до Кръстова гора за около 10-тина минути, а аз тръгвам наляво.

Пътят е широк, равен и скоро ме извежда на едно открито място с изглед към Белинташ, Хайдукташ и Караджов камък.

Прекосявам го и скоро навлизам в ДЛС „Кормисош“. Снимам една изоставена ферма навярно и продължавам.

Следва разклонене, на което има червена маркировка за Караджов камък, но в дясно се виждат две ловни хижи и тръгвам към тях, за да се подслоня от застигналия ме дъжд. Кратък престой и за да не се връщам обратно продължавам по тясната пътека, виеща в посоката на Караджов камък и след 20-тина минути лутане достигам заветната цел.

В миналото това място е било олицетворение на света на мъртвите, а днес е защитена местност, създадена с цел опазване на местообитанията на защитени и редки растения и животни. След кратка пауза за опознаване тръгвам обратно по стръмната пътека за Белинташ. Придържам се близо до скалите и си мисля, че никога не бих искала да катеря в обратна посока. След около 40-минутно адско натоварване на глезените за награда пред очите ми се открива Виолетина поляна, сгушена в подножието на Хайдушки камък.

На това вълшебно място не може да не останеш да похапнеш, а си има и място за пекване. В  дясно по камъка пъплеха алпинисти. Лудост някаква. Разпускането ми трае продължително, мислейки, че стръмните долове са останали зад гърба ми. Но когато отново слагам раницата на гръб и тръгвам по пътеката от лявата страна на камъка, разбирам, че съм се лъгала. Отново следва пързаляне по шумата, а дъжда размеква още повече ситуацията. Маркировката лесно се губи в пресечения район, но в краката ми вече се показва махала „Ряката“, която се намира в подножието на Белинташ.

От тук вече поемам по пътя за Мостово, който върви по реката. Слънцето започва да пада с обещание за безоблачно утро. Реката е пълноводна и на места е трудно да се премине и се налага връщане да търся брод.

След около час и половина подскоци по камъни и нагазване се изкачвам до колата си. Беше се стъмнило, а улиците - опустели. Само едно кученце ми помаха с опашка за довиждане.

Коментари

  1. Беше удоволствие да прочета разказа ти, Гери :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Много вдъхновяващо, дано ни се получи този уикенд, заедно и с времето...

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте.
    Сърдечно благодаря.
    Без думи съм и почвам обмислям да го посетя това прекрасно място.
    Още веднъж благодаря.

    ОтговорИзтриване
  4. Казвам се Фидел Кинов.

    Анонимен19 август 2023 г. в 23:21 ч.
    Здравейте.
    Сърдечно благодаря.
    Без думи съм и почвам обмислям да го посетя това прекрасно място.
    Още веднъж благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Маршрутът наистина е много приятен. Сега вече има по-добра маркировка, а реката през есента пресъхва и е много приятно да се стигне по нея до Мостово. Приятна разходка! Благодаря, че писахте.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

От село Чала до връх Виденица (1652 м)

От село Мостово до Кръстова гора

Баташки Снежник (2082 м)

Родопска приказка в Осиково

Червената стена (1501 м)

Три могили - Бор - Изворово

Мумджидам

Голяма Сюткя (2186 м)

До язовир Домлян и назад